Gubben kan!

Jag har sedan en vecka tillbaka fastnat i Elton John-träsket. En härligt sörjig melodigyttja jag egentligen varken vill eller lyckas ta mig ur.

I söndags när han stod på Gröna Lunds scen, eller förlåt satt, fick jag lov att återupptäcka denna  krutgubbe, med glittrig rock och håll-käften-guld-emblem på ryggen. Det var då 46 år sedan han äntrade denna tivoliscen sist. Respekt.

Återvinning och hållbarhet – absolut, jag är all up for that. Och jag kan i musikaliska sammanhang vara en av dem som kan yttra ”det var bättre förr”. Men vem kunde ana att en 70-åring skulle hålla mig sällskap på väg till jobbet. 5 dagar i rad. Nu räcker det.

Jag överväger att tvångslyssna på allt med ”Remix” i titeln ett tag framöver. För att kompensera. Det ska tydligen vara modernt. Och det är väl bäst att vara modern.

Men fasen så tråkigt.

Jag tror jag lyssnar jag på I want love en gång till. Bara en gång till.

IMG_5580

Kommentera

