Extraordinära dagar

 

Den uppmärksamme har noterat att det varit en del kasedans i Iversens liv på senaste tiden. Vi på Nyhetsmorgon korade Årets hemmadansare och rodde ett vårlångt projekt i land med dans och orkester i studion. En lyckans dag.

Någon kanske märkte att jag sträckte fram en mikrofon framför näsan på Björn Ulvaeus, Lill Lindfors, Lill-Babs och… just det. Ola Salo. Jag hoppade över att kasta mig om halsen på honom och berätta att han varit min största förebild inom musik och konstnärligt uttryck sedan jag var 11 år och såg honom sjunga Echo Chamber på Grammisgalan. Däremot klämde jag in att jag går runt och bär en ring med halva hans textrad ”Calleth you” på medan min bror äger andra halvan: ”Cometh I”. Det fick honom att kasta sig runt halsen på mig. Det var en lycklig dag.

Just nu väntar jag på att min mamma ska komma till Stockholm. Ett rejält försenat tåg gör att hon anländer närmare midnatt än tänkt. Men vad gör väl det. Nu väntar en solig helg med mammsen. Och Bruno Mars. Cecilia från Gotland ska även hon anlända. Och vi håller just på att slå vad vem av oss tre som kommer svimma av först på lördag kväll. En med säkerhet lyckad dag.

 

IMG_5201IMG_5206IMG_5232IMG_5229

 

Kommentera

