Det varade till efter påska…

Det skulle krävas en rejäl förkylning för att jag skulle ta mig tid att sitta ned ett slag. Helgen har med ett par undantag till och med spenderats lodrätt och jag har totalt fått ge vika för min krasslighet. Det har också givit mig anledning att skaffa HBO och titta igenom flera avsnitt av flera serier (Big little lies, Girls, Billions… ) Det har också gett mig tid att landa efter några härligt intensiva veckor som varade en stund efter påska…

Det är bara en vecka sedan var jag hemma och spenderade påsken i Skåneland. Tre av fyra dagar var jag på vackra Österlen och häpnades åter igen över denna vackra plats på jorden ”ja, nog är det lite närmre till himlen från Österlen”.

Jag hade uppdrag att utföra – av de roligaste slag. Jag rapporterade direkt från Konstrundan i Baskemölla, nickade hej till Gudrun Schyman och hittade ett par coola konstnärer i Vitaby. Jag fick hänga en hel morgon med paret Mandelmanns och vi såg till att Nyhetsmorgons tittare fick namnge gårdens nykomling. Efter att över 6000 (!) förslag kommit in kunde vi under en ceremoni av sång döpa kalven Kramsnö. Otroligt. Och för alla som tänkte att de aldrig sett Iversen så nära djur förut (hade förmodligen helt rätt i detta) och som kände nu måtte det väl vara nog, satte andan i halsen när jag dök upp på en alpackafarm under påskdagen.

Övrig tid spenderades med familj och vänskapsklanen som också fått ett nytillskott. Lilltjejen är inte döpt än, men väl fått ett namn. Så Nyhetsmorgons tittare kan andas ut ett slag.

När jag nu sitter här och tänker, kan jag inte nog poängtera hur ovärderliga Mamma och Pappa Iversen var, och alltid är, i hur de ställer upp både praktiskt och faktiskt. Fasen vilken underbar helg vi fick tillsammans.

Här är några av klippen – fler delar finns att se på http://www.tv4.se/nyhetsmorgon

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/jubileum-för-konstrundan-på-österlen-3899652

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/här-är-mandelmanns-nya-kalv-3901012

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/alpackorna-möter-våren-i-österlen-3902313

 

Kommentera

