Jag är här

Det har gått en tid.
Februari var kort och gick långsamt. Mars är lång men går fort.
Det var öppen jacka i helgen och snöflingor idag. Förvirringen total.

Jag har råkat köpa en röd vårjacka. Jag var på jakt efter en rosa, men kom hem med en röd.  Jag har köpt ekologiska fröer så jag kan så min egen sallad i köksfönstret. Saknar dock en kruka med hål i botten. Jag vill boka en klipptid, men hittar ingen ledig frisör eller lucka i schemat. Jag har knappt ätit någon pasta eftersom det är mars (fråga min kollega Ella för en vidare utveckling av denna självklarhet). Jag har läst en Kafka (men gör inte om det) eftersom vi närmar oss resan till Prag. Min barndomsvän har fått en liten flicka som jag längtar att få sniffa på. Jag har utökat min telefonbok och blir glad när jag tänker på den där kvällen i Kristianstad när mina bästa vänner överraskade mig med foyotsås och den där kvällen när jag fick andas i samma vardagsrum som mina ”fantasi-vänner” vilka är högst verkliga, även om benämningen kan antyda något annat. Och när jag fick titta in i Oscar och Linneas knasiga hönsus. Jag har så givande projekt på gång dagligen i det som kallas mitt arbete och jag tycker kvällarna har för få timmar. Jag har sett ovanligt många bra filmer på stor duk och jag pratar väldigt mycket i telefon. Jag springer – ibland på morgonen, ibland på kvällen. Jag dansar – oftast på kvällen. Jag har förlorat mig helt i bilder på snygga, välstylad lägenheter och samtidigt upptäckt ”Husdrömmar” på SVTplay och fått för mig att jag behöver snickarbyxor och ett sandpapper. Jag har lyssnat på min livs första ljudbok och lagat två omgångar av min egen müsli. Eller Fridas mamma Maddes müsli som min mamma har gett mig receptet på.

Ja, lite sådär har jag haft det…

 

Kommentera

