Påtvingad försoffning

Jag tror jag har försoffats en aning. Svårt att komma ur ”jullovs-känslan”, trots att jag inte haft ett regelrätt jullov sen jag var 15, men väl ledig oplanerad tid, vilket var ofantligt längesedan sist. Så jag har hittat charmen i att mysa framför en film, trycka på ett avsnitt av en serie, läsa min bok och… ja just bara precis det –  varken mer eller mindre. Jag har fått smak på det där.  Jag jobbar givetvis. Men använder tiden utöver det till kvalitativa kulturupplevelser. (ett nyårsmål var att slöscrolla mindre i sociala medier och använda tiden till den här typen av aktiviteter).

Försoffningen har också en annan legitim anledning.

Jag har fått en spänning/låsning i rygg, nacke och huvud med en smärta jag aldrig tidigare upplevt. En huvudvärk som får mig att må illa, en strålning från ryggen upp i nacken och vidare till pannloben, som inte är av denna värld.

Jag var för första gången i mitt liv hos en naprapat som knäckte (!) nacken på mig. Tyvärr ville detta inte hjälpa. Huvudvärken tilltog. Så det spås att jag fått en inflammation i musklerna, vilket gör att jag nu tar en kur mot detta. Massor av voltaren och alvedon.

Låt oss hoppas att detta hjälper. Jag blev nämligen ordinerad vila.  Ingen träning. Vilket gör att jag har mer tid för filmtitt. Annars var jag just sugen på att skaka liv i den här kroppen, medan kroppen kände tvärt om och tvärlåste sig.

Så. Försoffning är ju helt jäkla fel ord. Det har gått tre dagar sedan jag började jobba och jag börjar oroa mig om jag har förslöats – TROTS att jag knappt kan röra mig.

Elin, Elin Elin.. Titta du på en film till.. med gott samvete!

 

 

Kommentera

