Dag 1

Första dagen på det nya året har snart passerat. 40 minuter kö till pizzerian gjorde att thai-restaurangen fick årets första besök istället. De sista timmarna firades med kära vänner, fyrverkeri och champagne. Quiz och dans.

Nyårslöften ägnar jag mig helst inte åt. Jag har lite fobi mot ”du måste” och ”du får inte” om det inte är alldeles nödvändigt.

Istället har jag mina önskningar och mina mål. Jag hoppas på 2017. Det gör jag.

För att nämna något, vill jag bli snällare mot mig själv. Jag vill läsa fler böcker på engelska. Jag vill resa. Jag vill fortsätta att vardagslyxa och utmana mig själv. Våga göra fel.

Jag vill ha fred på jorden, att alla nära och kära får må bra… ja. Vem önskar inte?

Nystart är härligt. Efter dagens brunch, promenad, en halvbra film och filosoferande tillsammans med min kära Gotlandsvän är jag redo.  Nu kör vi.

 

 

Kommentera

