Dags igen

Så var det dags igen. Adventsljusstakarna är avdammade och tända.
Sällan blir det så konkret, oförståeligt och välkommet. Plötsligt var det alltså ett år sedan jag stod på min köksstol och öppnade skåpet där ”jullådorna” står gömda.

Det där om tiden som går.. och hur den rusar.. det kan jag älta i oändlighet. Och det är ju tröttsamt för alla. Det är varken breaking news eller något jag kan påverka.

Jag gillar hur som helst att det är advent. Jag älskar det varma sken som adventsljusstakarna ger ifrån sig. Jag gillar att jag ska få hit mina familjemedlemmar och att jag ska få sippa på årets första glögg.

Jag håller som bäst på att göra mig fri från en långdragen förkylning som slog ut mig helt under några dagar. Men det är nästintill längesedan nu (Jag understryker.. Långdragna förkylning) Jag har dock under tiden fått glädjas av ett angenämt Gotlandsbesök. Cissi var här och allt var som det brukar, och vi åt ost och kex som vi brukar och Hanna och Amanda kom över som de brukar och vi dansade vardagsrumsdans som vi brukar.  Jag spelade Bruno Mars mest hela tiden. Sa jag att jag ska träffa honom i maj igen?

Dags att somna ifrån torsdag och vakna upp fredag. Redan fredag..igen?
Tiden…
Förlåt. Jag hamnade där igen.

 

Kommentera

