What a week

Det har på alla sätt varit en omtumlande vecka. Från entusiasm till total hopplöshet via ett par ljusglimtar. Och nu försöker jag famla mig fram och förstå hur jag ska förhålla mig till världen.

Detta var veckan USA valde en opassande president. Och jag känner en fysisk smärta och en vilsen rädsla över vart världen är på väg. Jag vill helt enkelt inte vara med.

Detta var också veckan jag fick träffa (nyp mig i armen) Bruno Mars. Det var veckan jag vågade säga ja. Detta var veckan Stockholm lamslogs av ett tjockt vitt täcke. Och ni må tycka den ihärdiga snökaosrapporteringen varit larvig. Men jag tror aldrig jag sett så mycket snö på en och samma gång. Allra helst inte andra veckan i november.

Och nu toppar jag denna fredag som både är singlarnas och chokladens dag (vilken ironisk kombination) med en rejäl förkylning. En tackar.  Så det är en fredag med snorpapper och raggsockar.

Men jag hann med och fira Tv4s otroliga val-sändningar med tårta. Så häftigt att få vara en del av en så proffsig redaktion som levererar bäst när det gäller. Och så välförtjänta hurrarop för alla inblandade. Dessutom fick jag träffa min klasskompis från gymnasiet som gått och vunnit årets Mack-SM och som delade med sig av denna smarriga skapelse i Nyhetsmorgon imorse. Heja Frida!

One thought on “What a week

Kommentera

