Höstpaus

Bara se! Det är dagar som dessa som man gnäller lite mindre och njuter lite mer.

Det är dagar som dessa som allt känns lätt. Efter att ha dansat till 90-talshit halva natten vaknade jag av ett värmande sken. Och jag kunde inte tänka mig något bättre än spendera ett par timmar på Djurgården tillsammans med Magnus Carlsson och en slumpvis blandning av Weeping Willows i lurarna. Jag kan fortfarande inte tänka mig något bättre. Det var relativt perfekt.

Jag önskar jag kunde trycka på paus,  och gärna hållas i  ett standby-läge sisådär ett par veckor så jag kan få komma ikapp. För jag begriper inte. Jag förstår inte hur det kan stå en stor gran på Norrmalmstorg redan, redo för att pyntas. Jag kan inte begripa att det slog över till vintertid i natt. Jag får svindel av livets tempo. Höstens spurt.

Paus.

2 thoughts on “Höstpaus

  1. Min lilla fröken du är inte så gammal ännu , njut medan du kan , även muliga dagar kan va gött att mysa på , med tända ljus, skriva julklappslista o lite rimm till julklapparna , tänka över julklappspelet om det blir med familjen eller kompisarna ! Rätt som det är så är vi där, sån tur att du nästan är klar då hm hm……..

Kommentera

