Himmel och pannkaka!

Himlen så här års. Hur fantastisk är den inte? Var ute på en löprunda ikväll och häpnades över dess färgspel  och pastellskimmer. Hur den övergick från babyblå till babyrosa. Hur en eldig linje ramade in Nordiska muséet i en siluett. Jag var toknära på att pausa löpturen och föreviga det i en bild. Men sen tänkte jag att det skulle vara lite sjukt. Sociala medier har tagit över vår värld. Vårt nu. Så jag bestämde mig för att bara njuta av det jag såg, springa vidare, ta en avstickare på Djurgården för att få samma vykortsbild åter igen. Ha bilden för mig själv – och nu uppenbarligen göra ett tappert försök att återberätta den.

Hösten är magnifik. Och nu börjar temperaturen bli mer oktoberlik. Jag missade det där igår och trodde vårjackan var ett utmärkt val när vi var på Moments livespelning på Laika.  Det var det inte. Idag invigdes höstkappan med förra årets rosa bandet på kragen.

Ikväll insåg jag på nytt hur briljant pannkakan är. Jag hittade jag ett par överblivna pannkakor i kylskåpet, efter min och Amandas pannkakssöndag (för övrigt en perfekt sådan, med nutella, banan och kärleksfilm efter en dansig lördag), och behövde ett kvällsmål. Jag var inte så taggad på att enbart äta efterrätt. Så jag gjorde en av pannkakorna  till huvudrätt genom att värma den med ost, kalkon och tomat – lade lite salladsblad på och toppade med turkisk yoghurt.Sedan åt jag den andra pannkakan med grädde och lite sylt.  Kombinationen kändes översmart bra! Salt och sött.

Bjuder avslutningsvis på min helg i tre bilder. För den var så fin.

( Och HUR bra blev inte rubriken?)

 

 

 

One thought on “Himmel och pannkaka!

Kommentera

