Recap. Rehab.

Plötsligt blev det lördag.
Och jag skulle få sova ut.
Jag vaknade precis vid samma tid som jag varit tvungen att göra under hela veckan.
Väljer att ta en promenad. Jag älskar morgonluften, morgonljuset, morgonruset.

Vi var ganska många som valde att ta kommando över helgen på detta sätt. Fint.

Plötsligt blev det lördag och plötsligt blev min mamma 49.
Plötsligt hoppade jag av tunnelbanan och min bästis sprang emot mig.

Plötsligt blev det torsdags kväll. Som i nu alltså. Och ovanstående text mötte mina grusiga ögon. Kanske lämnade jag den därhän eftersom jag passade på att jobba ett 12,5 timmarspass i söndags. Kanske har den inte fullbordats för att jag haft en ny kvällsrutin som skapat problem för mig. En stor kopp te, med raggsockor på, innan läggdags är ju så mysigt. Men att tre dagar i rad vakna akut-kissnödig kl 03.00 och sedan inte kunna somna om på ett par timmar är mindre kul. För att inte säga totalt värdelöst om klockan ska ringa 05.15. Fråga mig inte varför jag ens varför jag satte på vattenkokaren tredje kvällen.

 

Men att Tesse var här i helgen var obeskrivligt fint. Hon var här med sitt dans-team. Men på grund av för andra oturliga och mig turliga omständigheter hann vi hänga nästan hela lördagen. En i deras gäng vart sjuk och jag fick biljetten till breakdance-föreställningen de skulle gå på. Dessa urtrevliga människor fick jag också äta middag med.

Det kunde liksom inte komma lägligare. Jag behövde Tesse-energi.

Och veckan har jag tagit mig an med den energin. Jag har haft så många berikande samtal med mina vänner, på telefon och irl som vi säger (nej, det säger vi inte). Igår kombinerade jag att sitta i en källarrestaurang och prata ikapp med en vän och kollega och för första gången äta Moule Frites – på riktigt.  Ofantligt gott.

 

Kommentera

