Gillar att kuta!

Just nu gillar jag att springa. Det är sant. Jag har hittat fram till känslan när en joggingtur ger mig mer energi än den tar. Det behöver inte vara särskilt långt. Och jag tar sällan tiden. Men att få sträcka ut de långa benen och rensa skallen är just nu det mest hälsosamma jag kan tänka mig.  Jag gillar ännu mer att jag sprang Topploppet i lördags, ett roligt inramat lopp fullt av starka män, kvinnor och barn i spåret. I vackra Hagaparken (nej, jag såg inte en skymt av lilla Estelle) kutade jag milen på 52 minuter, bars fram av musikunderhållningen och ballongvalven på vägen. Jag och Anna från Nyhetsmorgon hade rent av hybris av stolthet och löparglädje efteråt. Mersmak, mersmak!

Det är ju för jäkla tråkigt att en har fått ont i höfterna, låt säga muskelfästena, på köpet..
Dessa krämpor… man är inte 16 längre… höhö..

img_4371

 

 

Kommentera

