Blogg-födelsedag

Tydligen firar eliniver tre år idag. Tre försvinnande år. Innan dess var jag på en annan bloggportal och plitade ner texter. Det vill säga jag har formulerat inlägg  i en blogg ganska länge, utan att faktiskt riktigt ha erkänt för mig själv att jag gör det. Märkligt ändå.

Jag skriver ju blogg. Jag gör ju det alldeles nu. Men jag är ganska säker på att om någon skulle fråga mig om jag bloggar, skulle jag svara något i stil med..

-Njaeee. Alltså, jag har ju en form av blogg, men tja.. jag skriver mest bara för att skriva av mig. Få ur mig saker. Och som en rolig grej liksom.. Det kan ibland vara kul att gå tillbaka och läsa vad man gjorde förra hösten.. Men skriver blogg? njaae..

Oklart. Mycket oklart.

Inte ska jag väl bli nostalgisk.
Men letade lite, och hittade något som måste varit min ”bloggdebut”.
Då kallade jag mig Ivvsan. Jag gjorde mitt första inlägg 14 september 2009. I Markaryd.

Jag gick show och musikal-linjen och ska enligt första inlägget ha fallit för grupptrycket och startat upp en blogg. (se – jag skyller ifrån mig i mitt ”bloggande” redan från början). Tydligen var det många i vår klass som hade sin egen blogg och jag tänkte (stod det) att året på Markaryd var ett speciellt år som skulle vara roligt att dokumentera och minnas.

Jag orkade bara med att läsa mig själv i ett par tidiga inlägg. Men det som lös igenom var lyckan som fajtades med stressen av att prestera hela tiden.
Tror jag måste skriva en bok om prestationsångest någon gång…

 

Kommentera

