Tack och bock!

Visst är det tillfredsställande att bocka av och stryka. Niga och bocka och stryka skjortor… Nej. Att ha en lista skriven med kulspets – och få sätta en vacker liten bock alldeles i kanten när aktiviteten som präntats ned är fix färdig. En alldeles egen klapp på axeln. Eller bock då.

För plötsligt dök det upp en ledig dag. Och jag som tänkt att jag både skulle ha bankmöte och gå och klippa mig den dagen jag blev ledig, blev lite tagen på sängen. För jag hade ju inte bokat några tider hos varken bankman eller frisör.

Det blev en effektiv dag trots allt. En dag som började med att jag joggade runt på Djurgården och insåg att jag hade ork nog att inte vända hem för tidigt. En märklig snirkligt ritad rutt på kartan blev sammanlagt en mil.
Mail skickade, praktiska måste-saker fixade. En liten runda på stan för nöjes skull. En västerbottenpaj bakad inför helgens kräftskiva. Och det där bankmötet blev till slut bokat! Frisören avvaktar jag med.

Har ni sett ”The night manager”?
Om inte – Gör det. Sista avsnittet visades ikväll. Men hela serien finns på tv4play.
Påkostat, intelligent och spännande!
För jag hoppas på allvar att ni redan sett ”Stranger things” på Netflix. Fantastisk serie!

Foto 2016-09-01 15 18 22

 

Kommentera

