Ge mig mattips!

Jag gjorde en skitäcklig senapsdressing till min ambitiösa måltid med matvete, kokta rödbetor och chevre ikväll. SKITÄCKLIG . Det vara bara att hotta… Kul… Jag kommer aldrig bli någon magiker i köket.

Letar därför recept som INTE går att misslyckas med. Och med ingredienser som inte har för många märkliga bokstäver i sig, eller som inte går att hitta på Fältöversten. Tipsa gärna! Jag är intresserad av allt! Vegetariskt, kött, fisk! Hit me!

Har nämligen värsta inspirationen och motivationen just nu! En motivation som jag hoppas håller i sig mer än 72 timmar. Jag är sugen på att laga massa nya roliga måltider i höst. Jag har med mina nya snabba löparskor fått igång vardagsmotionen som jag hoppas ska göra mig pigg och härlig. Vet ni. Det räcker med 3 x 30-45 minuters konditionsträning i veckan för att bli kreativ, få bättre minne, bli pigg och minska stressen avsevärt! Det sa Anders Hansen till mig i lördags. Och han har skrivit boken”Hjärnstark” – precis vad jag tänkte jag bli. Jätte hjärn-stark!

Men som sagt. Ge mig finfina recepttips som jag kan följa till punkt och pricka så inget går snett!

 

Kommentera

