Glassbilsmuta och badchock

Veckans extraordinära händelser.

  • Mötet med ett namn som börjar på B på tåget mellan Kristianstad och Hässleholm. B skulle av i Vinslöv. Han delade mer än gärna med sig, av det mesta. Något av en envägskonversation – men han uttryckte själv hur trevligt han tyckte det var.. att få prata. Det sa han. Nu vet jag det mesta om Mr B. Hur många bilar han har och vilken av bilarna som bara frugan får köra. Mannen äger även sex kryckor och kan allt om Helge Å – åtminstone i en utav riktningarna. Jag vet mer. Men jag är ju inte den som sladdrar.
  • Det gick ett brandlarm på Tv4. Alla vallfärdade ut mot parken ett par hundra meter bort. Där stod glassbilen redo. När det är brandlarmsövning får man glass. Det är tydligen sedan gammalt. Vilken arbetsplats!
  • Mitt två år långa baduppehåll är brutet. Det blev det ju förvisso förra veckan på sydligare breddgrader, men vem bryr sig om detaljer. När jag doppade både tår och panna i medelhavet (och fick saltvatten in i alla huvudöppningar) var det en frihetskänsla. Simtagen! Och det faktum att jag inte blev vansinnig av en för kall temperatur! Nej, det var en synnerligen behaglig vattentemperatur. Det faktum att jag aldrig, så vitt jag kan minnas har gjort ett ett nakenbad är mina kollegor mycket förfärade över. De såg närmast ut att vara i chock över nyheten, en chock som sedan övergick i ett ömt medlidande. Men jag kan säga..  att man inte gärna kastar kläderna det första man gör i Sandviken, eller på piren på Strandängen. Inte under de tider på dygnet jag har varit där åtminstone.
  • Ännu en extraordinär nyhet är att jag gjort premiär på Golden Hits. Mer om det en annan gång.

IMG_4250

 

Kommentera

