Ett stopp på matresan

Syrran! jag och Linnea kommer till Stockholm mellan tisdag och onsdag!

– Men va? det var det bästa jag hört sen jag konfirmerade mig! (helt stulen replik från Karl-Bertil Jonsson)

En kväll skulle jag få spendera med bror min, och fästmön hans – alltså svägerskan min (men så vuxet det lät). Grejen var bara att de redan planerat vad som skulle ske, och bordet var redan bokat. Jag fick helt enkelt avgöra om jag ville göra dem sällskap eller låta bli. Självklart ville jag hänga med som +1. Detta tills jag fick höra vad vi skulle ägna oss åt… vi skulle äta sjurätters, för x antal hundralappar. Då svalde jag, men sa fortfarande ja. Faktiskt med glädje.

Hela 3-timmarssittningen var en väldigt angenäm tillställning. Det var otroligt trevligt. Och när chocken över att lägga x antal hundralappar på föda, insåg jag att det gör jag ju så gärna. Och en sjurätters som i mängden mat var lika mycket som en trerätters, så blev hela upplevelsen nästan billigt.

Vi var på Smak, där konceptet ser ut som följer. Du väljer 7 smaker, och får sålunda 7 perfekt komponerade rätter utefter smaken du valt. För att nämna några ingredienser åt jag granskott, mosat Granny Smith äpple, anklever (svingott – och jag skojar inte), tryffel och doughnut. Vi åt, vi njöt och vi fröjdades. Det var lyx på så många plan, dels då maten var gjord med omsorg och dels att jag fick rå om mina små tokar som lämnade redan nästa dag efter besök i saluhallar och brunch på Sthlm Brunchclub. Iversenfood åkte på studieresa skulle man kunna säga (ska nämnas att de stannade i Jönköping på vägen hem, för ännu ett bokat bord) och jag fick lov att hänga med på ett par stopp på deras matresa.

2 thoughts on “Ett stopp på matresan

  1. Tack lilla Elin för jag får nöjet att läsa dina äventyr ! Är inte så bra på data men kärringen försöker ! Lycka till, allt blir säkert bra för du har många underbara nära att brås på !
    Kramizar //mona

Kommentera

