Semester under arbete

När en ska jobba en hel sommar, och känner sig totalt tillfreds med det, är det ändå härligt att spränga in lite semester mitt i allt ihop. Jag är ju något skadad, och uppskattar ett proppat schema. Men jag är också ett fan av ”guldkant på vardagen” och älskar när det går att kombinera dem båda.

Jag satsar på picknickar, jag satsar på  kvällskonserter på Gröna Lund (Joel Alme på lilla scen förra veckan var en förälskelse) Trots en jobb-midsommar fick jag min sill och nypotatis – mina jordgubbar. Jag fick spendera den med Amanda och även om aftonen slutade på en dräggig båt, fick vi en ledig midsommardag i 30 graders värme med både klipphäng  i Vinterviken och sitta-ute-sent-och-äta-midsommar-resterna-på-en-filt-i-gräset.

Jag fick två underbara dagar med mina föräldrar. Och då maxade vi med både parkteater i Galärparken på Djurgården, den godaste våfflan i staden, och support av Bromöllas Sanna Nielsen i Allsång på skansen.

Jag satsar på middag på balkongen i Bagis, jag satsar på läsa bok i parken efter jobbet. Jag satsar på sommarpratarna i öronen under långa promenader (kan än så länge tipsa om Annika Lantz sommarprat). Jag satsar på en Stockholms-sommar.

 

Kommentera

