Idiotkunskap och Sm-guld

Jag råkade nyss klicka hem fyra pocketböcker. Extrapris. Extra bra.

Och hur det  kom sig att jag köpte ett par nya byxor i helgen kan jag inte svara på. Ett par? jo, precis. Fick för mitt samvetes skulle äta lunch för 15 kronor. En grillad i bröd. Ketchup, senap och rostad lök ingick. Vilken tur.

Helgen började med att fira den första av två, deadline med finburgare på Lilys. En AW som slutade klockan 21 av utmattning. Ett resultat av 12 timmars daglig redigering.

Tjejerna samlades under lördagen för en spelkväll. ”Idiotkunskap” var fantastiskt på så många plan. Visste ni att filtret på cigaretterna var rosa från början enbart för att läppstiftet som färgar av sig inte skulle synas? eller att tjejer gråter mest mellan 19-21. Nej. Eller hur.

Igår åt jag en utomordentligt god pizza, med sparris och citron efter systrarna Nilssons rekommendation. Detta, som uppladdning inför SM-finalen i handboll som IFK Kristianstad ENKELT tog hem. Vi hann inte ens bli nervösa, och kanske var det lika bra det. Sm-finaler är generellt sett inte bra för hjärtat. En ledning med 18-6 i halvlek var däremot lite för bra för att vara sant. Fast trots allt sant.  Jag, som ska erkännas varit en något sämre supporter i år, kunde tryggt och stolt se Jeppson lyfta bucklan i år igen! Och pappas födelsedag hamnade genast i skymundan! Nejdå. Han blev firad ordentligt med slottsbrunch. Jag önskar jag hade kunnat närvara fysiskt, och inte bara för det där efterrättsbordet som beskrivdes lite väl charmerande, utan för att jag alltid vill vara nära pappsi! Grattis igen älskade pappa.

 

 

 

 

Kommentera

