Som i en bubbla

På senaste tiden har jag varit helt tom och högst levande.

Jag befinner mig i en examensbubbla som förflyttats från Stockholm, till Gotland, via Växjö och tillbaka till redigeringsrummet på JMK. Livet som snart-färdig-bakad-journalist, ger både sömnbrist och underbar tippehud.

Samtidigt har den meteorologiska sommaren kommit till Stockholm, vilket under den ofrivilliga ledigheten ledde till picknick på Djurgården och Grönans konsertsommar som invigdes med Timbuktu och Damn! – ett icke meteorologiskt tecken – men väl så viktigt. Jason levererade ett sväng och ett gung som fick mig att dansa bort bekymmer för en sekund.
En teaterupplevelse som stavades ”En druva i solen” på Södra teatern var helgens kultur. En stapplande start landade i en rödgråten Iversen. Världen är så fruktansvärt orättvis.
Glass i kungsträdgården i Eurovisionyra. En insats som turistguide och en bränd panna. En bränd bringa, en bränd tunga.
Vietnamesiska vårullar på en balkong i Bagarmossen och läggdags när solen hunnit gå upp.

Försmak. Eftersmak. Bittersmak.

Under måndagskvällen upplevde vi folkfest när vi tog oss till genrepet av Eurovision song contest. Jag går ju igång på själva produktionsdelen. Att få se det som händer bakom kamerorna. Hur scenarbetarna synkar, och hur studiomannen viftar igång Azerbadjan. Petra Mede och Måns Zelmerlöw är outstanding. De levererar skojigheter utan pinsamhet. Mäkta imponerad.

Men bäst. Bäst är den där jäkla Benke. Vilket otroligt fantastiskt, och viktigt mellanaktsnummer han gör. Jag kan enklast beskriva mig som mållös. #thegreypeople

Det är redan onsdag. Och våra dagar som pågår mellan 9 och tills vi är slut i huvudet tuffar på i alldeles för högt tempo. Rutinen säger lunch i solsken och obligatoriskt klockan-tre-kaffe. Idag tog jag med chokladbollar. Det var ju tydligen chokladbollens dag.

Imorgon klipper vi vidare i redigeringsrummet.

 

 

 

Kommentera

