Musikalisk knockout

När känslorna får en att vilja vända ut och in på sin kropp, eller snarare inte vet vad som är bak eller fram. När man grimaserar för att man inte vet om det ska komma skratt eller gråt. Eller när överläppen fastnat på tandköttet i ett alldeles förnöjt leende. Då vet man att man varit och lyssnat på Solala.

Det skulle kunna låta som jag har tagit en drog av det grövre slaget, och att ruset eventuellt inte avtagit än. Jag kan lova att så inte är fallet. Det enda jag gjort är att ta mig till Södra teatern, en tisdag i april och fått lyssna på övermänskligt bra stämsång.

Det i kombination med en stämning skapad av trivsamhet och jubel. Som om vi satt i deras kök, där de allt som oftast håller till, Solala. Och de sjöng för oss, och berättade lite roliga historier. Och alla, oavsett kön känner att de vill gifta sig med var och en av dem.

Känslor all over the place – som en viss prins skulle sagt. Och passande nog föddes en liten prins igår, strax innan vi gick in på konserten. Och eftersom Solala var kungligt bra, är det alltså ordet monarki som ska in på lodrätt fem.

När jag inte trodde att jag kunde ta in mer, då kliver Helene Sjöholm in på scen.

– jag ger ifrån mig ett backstreetboysfan-skrik.
och så sjunger hon Gärdestad-låten som de tidigare släppt på sociala medier. Sen, sen river de av Du måste finnas a capella. Och där någonstans, undrar jag om det inte är jag som är prins, eller föder en prins, eller åtminstone ser tre prinsar och en prinsessa.

 

Kommentera

