Hatar skrivare

Skrivarfan. Ursäkta språket. Men är det någon som har en god relation till en skrivare? Någon som kan dela med sig av positiva erfarenheter? Jag och min skrivare är bittra ovänner och har varit det från dag 1. Hur jag än trilskas och smeker och kämpar för dess överlevnad motarbetar den mig ständigt.

Byt patron. Jag byter patron. Den svarta, det är den jag behöver. Den säger att jag inte kan skriva ut något förrän alla färger är bytta, trots att jag bara vill skriva ut i gråskala. Jag byter ut alla patroner. Den jävlas med mig och skriver ut varannan rad i en obegriplig grå dis. Så vad göra nu? Har allt varit förgäves?

Anledning till att jag skaffade dig, kära skrivare var för att skolans alltid strulade.

Jag gör som jag alltid gör, jag ringer pappa med mina bekymmer. Han ger sitt medlidande. Vi har haft strul med våra skrivare, 75 % av tiden. Hur kan vi 2016 inte göra bättre skrivare som är kompatibla, funktionella och effektiva??

Ursäkta. Kära skrivare. Men snälla, bara samarbeta med mig lite.  Helst nu.

Kommentera

