Dagsfest

Igår var jag på födelseDAGSfest. Och precis som jag antydde här, var det party mitt på ljusa dagen. Och då lördagen vädermässigt var tämligen grå och dyster, var dagsfesten något annat. I en fin ljus lägenhet pyntad med vimplar och flaggor bjöds det på bål, snacks, tårta, chokladkakor och annat tilltugg. Musik och kortspel. Det var en angenäm sak att gå på fest mitt på dagen. Träffa trevliga människor och låta tiden flyga förbi. För det gjorde den helt klart. 8 timmar senare, då det med rätta kunde kallas kväll, var det med lätta steg en gick hem. Nöjd över att klockan var just 21.30 och inte halv fyra på morgonen. Dagsfest är grejen. Och det var den här bruden vi firade. 25 år. Det är stort. Det kan jag av erfarenhet berätta.

 

 

 

Kommentera

