sunk

När jag inte byter om från pyjamasen på hela dagen, vet jag inte om jag ska bli orolig, eller kända mig sund. Att jag lyssnar på kroppen och på min egen lathet. Under mina 26 år, har detta faktiskt aldrig hänt (om vi bortser från feberdagar). På riktigt. Jag har varit bra nära, men har ändå masat mig ut på åtminstone en promenad en dag som denna, och då alltid känt – vilken tur jag tog mig i kragen och gick ut. Man känner sig ju så mycket sundare både inombords och utanpå. Men inte idag. Idag har jag sunkat rakt av och sett ikapp några avsnitt på mina serier. Inomhus och inombords. Jag har läst länge och väl i min bok, jag har läst intressanta reportage från helgen och jag har endast tagit mig till köket för att hämta upp måltider. Det enda konkreta som gör att man märker att morgonen blev till lunch som gick till kvällsmiddag.

Jag rättfärdigar alltså denna dag, med att jag faktiskt lärt mig en hel del. Både om mig själv och min omvärld, kulturell, fiktiv så väl som oerhört närvarande. (haha)

De enda tre grejorna jag hade på ”listan” står kvar till imorgon. Knappt okej.

Men det var en förtjusande dag igår, med Skånebesök i form av Filip och hela gänget samlat hos Hanna.

Ny vecka hägrar.

Foto 2016-04-03 00 26 46

 

 

Kommentera

