Ut på tur

Jag har varit till Åland och vänt. På ett gigantiskt fartyg har jag tillsammans med den övre medelåldern och landets stjärnor levt finlandsfärje-livet.

Jag har varit med pappa på jobbet.

Wizex har sedan januari gjort sin ”I folkparkens tjänst” på Cinderella. Och äntligen fann jag ett tillfälle att gå på båten (givetvis med full access och tillgång till mässen) för att få se hur de har det.

Det var otroligt spännande att se färje-livet med den nöjeskarusell personalen skickligt snurrar. Det var så mysigt att få vakna till havsutsikt och se skärgården i vårsols-ljus.  Det var skönt att få åka ifrån fastlandets måsten och få leva det ”bekymmersfria” båtlivet under ett dygn. Jag skulle inte lyfta ett finger. Det skulle dock Wizex.  Jag fick se dem ge publiken en nostalgitrip de sent (läs aldrig) kommer glömma. Näsdukarna var blöta av både glädjetjut och känslotårar. När pappa nämnde Gunnar Wiklund började damernas knäen att skaka. Och då var det inte på grund av artos.

Ett dygn på en stadig färja var över. Det gungade nästan ingenting.
Tillbaka på fastlandet gungar det desto mer.

 

 

Kommentera

