Söndagsmorgnar

Söndagar har blivit min favoritdag. Jag har kommit att närmast avguda söndagar. Jag längtar och suktar efter söndagar. Nej, jag vill faktisk sällan att söndagar ska ta slut.

På söndagar ligger jag med gott samvete länge och väl i sängen. Gör en god och härlig frukost som jag sätter på min våriga tulpanbricka. Tillsammans med den rosa kaffekoppen kryper jag tillbaka till sängen. Jag ser något innehållsrikt på tv, jag läser dagens DN. Jag äter frukostbrickan fort, för att jag är hungrig och glupsk. Men jag smuttar länge på min kaffe. Går upp från sängen, för att fylla på koppen. Mer kaffe. Tillbaka till sängen. Nu har jag läst långa reportage, läst mina favoritbloggar, själv skrivit litegrann någonstans. Sett något kul Svt-play, eller klämt ett avsnitt av House of cards.

När jag reser mig? När jag känner för det. Och då har jag typ blivit hungrig igen.

Foto 2016-03-20 14 14 11

 

Kommentera

