Skräcknatt!

Vaknade i natt i total skräck. Någon släppte in något i brevlådan med en otrolig smäll. Klockan var bara runt två. Kanske var jag mitt i en dröm, kanske har jag sett för mycket film. Eller faktiskt bara läst nyheterna. Men första tanken var att det var något som skulle smälla. Japp. Andra tanken var att någon faktiskt försökte ta sig in, och skulle komma tillbaka när som helst när den hämtat ett nytt tillhygge. Tredje tanken var jo, något kommer smälla. Någon vill hämnas! (på vad? oklart). Med hjärtklappning vågade jag till slut resa mig och gå sakta mot dörren, vinkla på innerdörren och se att SvDs magasin dumpit ned. Jag hatar dem litegrann nu.

Detta är ingen tidning jag bett om att få, och inte med den vårdslöshet mitt i natten.

Omskakad tog det ett tag att somna om, och när logiken började närvara, så blev pulshöjandet en gnutta löjligt. Men bara en gnutta. Man kan inte annat än inse att vad som helst kan hända när som helst. Bara tänk! Ett tungt magasin på en massa sidor kan bryta sig in när som helst!!

Kommentera

