Veckosummering

Söndag och summering.

Så fort jag kom in genom dörren ville jag göra flygande pas de bourré över hela danssalen. ”One night only” i dicoversion ljöd i högtalarna. Och jag färdades mentalt tillbaka till en mossgrön danssal i Bjärnums skogar för ett slag. Oscar Jöback bjöd på ett ursvettigt danspass på House of Shapes med träningsvärk som resultat. Fantastiskt att bli påmind om hur glad man blir av en chassé.

Skönt också att få dansa av sig efter en tung vecka. Det har varit mycket bollar i luften, många kreativa tankar som ska fullföljas, och en färd mellan hopp och förtvivlan – mot vad som ska bli vårt examensarbete. För mycket att göra. För få timmar.

Minnesvärt från veckan (och högst påtagligt i minnet då det skedde för bara timmar sedan) är lördagskvällen med Hanna och Amanda. En mysig kväll som började hos mig med snitt, paj och tårta i ett fint 26-årsfirande som fortsatte på ett varmt gungande dansgolv. Fint.

House of cards säsong fyra är ute och jag har försatt mig i Underwoods värld.
Dessutom har jag läst ut klassikern ”To kill a mockingbird”. Vilket mästerverk.
Och Ola Salo och Peter Jöbacks ”Sing me out”. Ja, det vet ni ju vad jag tycker om den, vid det här laget.

Veckan avslutas med journalistiskt arbete. Vad det kan tänkas vara. Får ni förhoppningsvis snart se.

Kommentera

