Hjärtedagen

Jag hade den bästa Valentine’s dejten. Genom tiderna.

Jag mötte Noelia 3, och Nova snart 2, på ett fik på Götgatan. Jag drack latte. Noelia och Nova drack gul dricka och delade en chokladboll. Det var gosenallar och hjärttröjor dagen till ära. Noelia berättade för mig om allt roligt de gjort på Junibacken dagen innan, rutschkanorna hon åkt och draken som lurade någonstans där uppe. Hur hon fått köpa nya vantar i Gamla Stan och att de sett folk åka skidor utanför slottet. En pojke ramlade.

Josefine och Robin var med sina flickor i Stockholm och hälsade på lillebror Darin i helgen. Och jag fick äran att låna dem alla ett par timmar. Som sagt. En sjutusan till alla hjärtans dag-bonus att få träffa dem alla.

Sedan kallade plikten och det var dags att ta sig tillbaka till verkligheten och tentaplugg. På en söndag. På alla hjärtans dag. Inte rättvist. Hade gärna stannat där med lurviga gosebjörnar och Karlsson på taket-snack.

Tur har jag, som har Cissi och Amanda som kom över så vi kunde peppra varandra. Plugga först. Alla hjärtans dag- film sen. Och tur har jag som har världens finaste föräldrar som vet hur man skickar kärlek i ett paket.

Skriva, skriva, skriva.

Sedan, fram med choklad, geléhjärtan, jordnötsringar (oklar romantisk koppling) och på med den smärtsamt romantiska Höstlegender med en långhårig ridande Brad Pitt.

Summa sumarum var alltså alla hjärtans dag en väldigt bra sådan.

IMG_3136IMG_3137IMG_3135IMG_3140

IMG_3130.JPG

Kommentera

