In och ur bubblan

Tentabubbla. Ingen tentamen utan bubbel. Inget mög utan glamour.

Tog helt enkelt en paus i tentadimman jag befinner mig i och skådade andra deltävlingen i Melodifestivalen tillsammans med mina vänner. Ett jämnt startfält. Typiska sexor. Jo, vi hade röstningsprotokoll. Och en silvrig pompom som fanns till för att viftas med om något gillades lite extra. Hanna använde den två gånger. Jag använde den när Ola Salo sjöng Life on Mars på QX-galan som sändes efteråt.

Resultatet blev som jag ville. Men hade det inte det, hade jag inte grävt ner mig. (vem gör ens det?) Kunde inte bry mig så mycket om utgången, då det varken fanns toppar eller dalar. Kul är fortfarande att Gina är så bra. Att Dramaten tolkar schlagers och mellanaktsnummer med klass. Undrar om inte Charlotte levererade kvällens bästa låt. Och det komiska i sin smyg-programledarroll. SVT alltså.

Hur som. Ett otroligt härligt avbrott i det helsike som tentaskrivning är. Denna gång är det inte kul någonstans.

IMG_3133.JPG

 

Kommentera

