Semlan

Jag har varit anti semlan. Anti hypen om vetebullen med mandelmassa och grädde. Det är en bulle med mandelmassa och grädde?

Men något har hänt. Igår hade jag kunnat döda för mormors hemmagjorda semlor, och jag var den absolut starkast drivande i ”hallå vi måste ha en semla idag”! Detta slutade med att jag gick utan jacka i fåtalet plusgrader till Länsförsäkringars cafeteria i huset bredvid TV4 i desperation. Fann en torr minisemla för 22 spänn. Missnöjd. 

  
Därför har jag tagit igen alltihop idag med en finsemla från Thelins (kanske var det för jag köpte från deras sista plåt, under deras sista öppna timme, men bullen var tyvärr törr.) Mandelmassan var dock magisk! Nöjd. 

  
Med lätt panik inser att jag varken smakat nutellasemlan eller klämt någon semmelwrap. 

(Vad tusan har hänt med Iversen som semlemotståndare?)

Än finns det tid! 

Kommentera

