Vårkänslor i februari

Jag tror minsann det börja både dofta, höras och kännas som vår.

Jag antar att vi kommer få minst ett par vinter”bakslag” innan vi är där. Men det kan jag stå ut med, för nu har jag fått upp det där hoppet, jag har fått se det där om faktiskt påminner (under gråa dagar) att det närmar sig vår!

Jag och Amanda gjorde premiär på uteserveringen igår. Om det räknas som premiär med tumvantar, kaffe i take awaymugg och cirka 7 minuter i sittandes läge innan vi traskade vidare. Vi strålades inombords och ut av vårkänslan. Vi åt dumplings och vi promenerade oss kalla. Jo, faktiskt. Vi var ute så länge att vi blev genomkylda trots den värmande känslan av vår. Sol. Knoppande buskar. Och det alldeles klargröna gräset, med förvisso en del ganska vackra rester av snö och is. Men de kommer smälta bort. Vi vet det nu.

Vårlikt.

Kommentera

