Shopmania!

Jag vet inte vad det var som hände. Men jag var utom kontroll.
En lugn mysig morgon, och en alldeles ledig dag framför mig gjorde mig alldeles lördagsgalen!

Jag gav mig ut på stan, med mina favvis-använder-varje-dag-skor i en påse. Själva skon hade börjat släppa från sulan så jag fick lämna över dem med varm hand till en skomakare som får limma limma limma. Sedan, med tomma händer och ett öppet sinne började det. Inne på Vila började det. Och sedan.. jag vågar inte ens tala om det..

Jag har varit inne i en ganska deppig klädperiod. Inget har känts kul att ta på sig. De stickade varma tröjorna har liksom redan gjort sitt och känslan säger att de använts tre gånger för mycket redan. Det kalla klimatet har krävt jeans snarare än tunna kostymisar och strumpbyxor. Det vill säga garderoben har krympt rätt rejält i utbud, men med samma antal timmar att klä sig på.

Hur som, så ser jag ju fram emot våren, så några stickade tröjor vägrade jag utöka garderoben med. Däremot en snygg mjuk grå tröja, en tunnstickad randig klänning, en jeanskjol med knappar, ett svart träningslinne, en tunn svart-vit-randig tröja, en svart college-tröja (på rea), bra-att-ha strumpor och slutligen ett par RIKTIGA jeans. Ett par dyra! Och jag njuter när jag säger det. De var skitdyra!

PHU! jag har ju på riktigt blivit galen.

Fick dämpa mig själv med en Salted Caramel latte.

Parentes:  Jag försökte lämna fram mitt gamla plast-medlemskort på JC. Det marinblåa kortet i kreditkortsstorlek med den urgamla loggan som fanns på den tiden då vi handlade på Jc-boys and girls. Killen hade ju aldrig sett något liknande, och undrade om han skulle kasta det åt mig? Okej sa jag.

IMG_3095.JPG

 

 

 

Kommentera

