Mellocirkusen är igång

Då var cirkusen igång. Efter ett kaosartat försnack har karusellen nu startat. Vi har tryckt på play! Och vad vi än känner och vill kommer detta tivoli nu turnera med oss halva våren. Innan vi tar ett djupt andetag och bjuder in resten av Europa i föreställningen. 
Låtarna tror jag inte jag bryr mig om att kommentera något djupare. Det var ingen katastrof och det var ingen låt som fick mitt hjärta att göra volter. Detta var inte heller något jag räknat med. De gör sällan det. Och med ett startfält av i mitt tycke melodifestivals-mediokra-rävar så hade jag inga förhoppningar på musikaliska överraskningar. Snarare välbekanta paket. Att se Anna book gråta var även det något jag räknat kallt med. 

Ace Wilder hade coolaste koreograferade och producerade numret. Robin Bengtsson, som jag gjorde en intervju med mitt första år på journalistlinjen får man väl säga var kvällens skräll. 

Det jag är absolut gladast över är att programmet som underhållning betraktat var strålande! 

Gina och Petra tog hand om Edward af sillens manus med bravur och spontanitet! Stina Ekblads instick var urkul. Mellanaktsnumren var också välgjorda och bringade till ljudliga skratt i soffan.

Det var ett kul program helt enkelt! Och det är ju fint. 

  

Kommentera

