Check på januari

Vi har genomlidit, genomgått, genomdrivit januari. Vi klarade det! Gratulerar!

Jag hittar tjusningar med alla årets månader, det måste jag ändå säga. Månader som går från mörkt till ljust, eller ljust till mörkt. Från ruttet till nytt, från blommande till förmultnat. Allt har sin tid. Utan det ena kan jag inte uppskatta det andra.

Men januari. Du var väl ofantligt lång i år? Visserligen gav du den där friska nystartskänslan, det gjorde du. Men också med en bitter oro. Vad tusan händer sen? Livet alltså. Du hade några härliga vinterdagar, men som jag önskade att du var december då och inte januari. Januari du började som ett tomrum jag inte visste hur jag skulle fylla. Idag har jag lagt toppingen och känner mig nöjd med att du tog dig, och tog mig på allvar.. Men jag är också ganska glad att du är förbi.

Idag lade jag toppingen av nutella, banan, hallon, grädde på mina pannkakor. Jag firade av januari med en supersen frukost efter en kväll ute med tjejerna. Det får man ändå säga var ett värdigt avslut.

IMG_2936

Kommentera

