Svidig soppa!

Jag har gjort något så knäppt som att bränna mig på ångorna av min höstsoppa. Helt omedvetet såklart. Jag stod i godan ro, sjöng ikapp med Frankie Valli och rörde runt i den smarriga blandningen av köttfärs, morötter, potatis, tomatkross, vitlök, chili, paprika …..och nu håller jag på att bli galen i all svidighet.

Det sviiiiiider på varenda ett av mina 10 fingrar som rodnar lätt rosa. Isbitar-i-kökshandduk-tekniken har använts och någorlunda hjälpt. Den torra vinterhuden har väl inte varit bästa förutsättningen för sopp-ånge-brännskador (så knäpp grej)

Men soppan, tillsammans med en klick crème fraîche och nacho-chips smakade ju utsökt. Recept från Iversenfood:

https://iversenfood.wordpress.com/2014/10/01/hostsoppa-med-creme-fraiche-och-nachochips/

fullsizerender-5

Färdiggnällt!

 

Kommentera

