Nästan Bäst i veckan

Årets första riktiga vecka. Eller den har väl inte heller varit riktigt på riktigt med en afton och en röd dag. Men väl en vecka. Veckans bästa har varit något så ”tråkigt” som rutiner. Lite lagom många. Lite mjukstart. Lite arbetstider att följa. Lite intervjuer att göra. Ett par svettiga danspass och ändå, trots detta, ganska mycket tid för det slappande jag fått mersmak för.

Nästan bäst är att jag köpt en vansinnigt cool smokingkavaj på rea. Mitt enda reaköp, som vid första anblick känns som ett otroligt bra sådant. Men det återstår att se till nästa vinter, hur pass mycket jag faktiskt använt den.

Denna första riktiga vecka på det nya året har också varit en käftsmäll som ganska ärligt berättar att vi går vidare in i ett nytt utmanade år. Tiden går fort. Och nu ska vi lägga den så efterlängtade tiden mitt emellan allvar – julen, bakom oss. Jag fick den där käftsmällen som påminde mig att jag redan varit hemma i Kristianstad. Jag fick en känsla av att jag måste ha missat det, trots att jag var högst närvarande när jag faktiskt var där. Jag fick en längtan tillbaka. Jag ville så innerligt ha en julskinkemacka till. Det kändes inte rättvist att den tiden som jag längtat så efter redan var förbi. Det var väl veckans inte så bästa känsla.

Men så satt jag där på Nyhetsmorgons redaktion och bara avgudade att jag satt där. Och då kändes allt helt okej igen.

 

Kommentera

