Nyårslöften

Jag har nu kommit på mina extraordinära nyårslöften.

  1. Jag ska någon gång under 2016 prova på att göra min egen pasta. Capisch.
  2. Jag ska resa någonstans utanför Sveriges kust. (Gotland skulle räknas. Nu hoppas jag komma längre bort än så, men om tid och andra omständigheter inte skulle ge mig en utomlandsresa vill jag liksom inte bryta löftet på teknikaliteter.)
  3. Jag ska lära mig att stänga skåp, dörrar och luckor efter mig, så att ingen slår i huvudet när de kommer in i mitt kök, eller för all del, stångas med garderobsdörren i hallen.
  4. Jag vill läsa mer. Läsa ännu fler böcker. Läsa läsa läsa. Och lära mig slappna av. (framför allt lära mig slappna av.)
  5. Jag ska dricka mindre kaffe.. SKOJAR! kommer inte hända.

 

Se där. Märk väl hur mina nyårslöften inte innehåller något om att börja träna eller något sådant trams! Nu kör vi.

.

.

.

.

(jag har faktiskt lovat mig själv att börja träna mer 2016, men tyst. Säg inte det till någon)

Kommentera

