December

Ja. Jag ställde klockan på 7.12 för att kunna se första avsnittet av årets julkalender. De första minuterna sågs i en suddig sömndimma. Men jodå. Jag har fina förhoppningar på 24 kul avsnitt. Jag råkar ju gilla Lundgren och Haag. Och de där klokaste minimänniskorna. Klockan ställs 7.12 imorgon också. Traditionen säger gammel-tv och inte något punkt se.

Och ja. Självklart äger jag en chokladkalender. Att leta efter rätt lucka, och smaka på tysk choklad innan frukost är barnsligt gott.

Och jajamen. Jag har ett datumljus, som just nu kämpar ner första dagen av december.

Och johodå. Ikväll har jag sjungit altstämman i diverse julsånger och lucia-arr.

Och första glöggen den dracks, och pepparkakan med ädelost åts, till The Holiday på dvd – den första söndagen i Advent.

Stämningen krävde att jag läste högt en vers jag lärt mig på dagis, om när första ljuset brinner och julen som snart står på… NEJ . Skoja. Det gjorde jag inte.

Jag tror minsann det är december. Och jag tror minsann jag njuter för fullt.

IMG_2722

Kommentera

