Det liknar jul

Det var genom ett vitt Sverige jag färdades i lördags förmiddag. Det var ett ännu vitare Sverige när jag färdades tillbaka i söndags eftermiddag. En kort, men värdefull visit i mitt Kristianstad, i ett oväntat vinterland.

Min käre far hade premiär på ”Nu börjar det likna jul” med sitt Wizex. En julshow med snömaskin på scen och äkta snökristaller utanför fönstret. En julshow med svulstiga amerikanska julsånger, skickliga humorinslag och ett och annat överraskningsmoment. Allt i en juldekor som skulle få självaste Arne Weise att blekna.

Jag är så stolt, som bara en dotter kan vara.

Det bästa av allt. Pappa hade ingen aning om att jag skulle komma hem och vara med om hans premiär.
Men efter de otaliga gångerna som han alltid har varit där. Ville jag nu vara just där.

Och skivan är släppt. Wizex julskiva är ute! Så ”Nu börjar det likna jul”.

Lyssna på Spotify vetja!

spotify:album:6cH7gFE4lnHkp6kirVg70F

Kommentera

