Ett samtal bort.

Lasse Berghagen ringde mig idag. Klockan 10.

Jag visste om det. Men ändå. ”Hej, det är Lasse Berghagen”.

Vi hade bestämt redan igår att han skulle ringa mig. Så jag skrev ett sms till mormor;

”Lasse Berghagen ringer mig imorgon, är det något du vill hälsa?”

5,8 sekunder senare ringer mormor, alldeles till sig. ”Oh herregud”. Hon får knappt luft.

Ja. Kära mormor. Hon tycker om Lasse Berghagen. Och det gör minsann jag med.

Det enda mormor kom på att jag skulle hälsa, var att hon gärna vill han ska komma tillbaka och ta över Allsång på skansen igen. Men det fanns tyvärr inte tillfälle att framföra detta. Kanske nästa gång.

Kommentera

