Söndagsfunderingar.

Partiledardebatt i Agenda. Bara en massa käbbel.

Istället tänker på att jag måste investera i en vinterjacka. Och hur vansinnig jag blir på Jimmy Åkesson. Att jag lyckades någorlunda med lasagnen ikväll och  att jag äntligen ska få gå och klippa mig imorgon. Att det fortfarande inte kommer någonting konkret ur partiledardebatten.

Jag tänker på vilken fin kväll det var igår. Att det kommer så intressanta samtal ur en chevrépizza och ett glas vin. Och bubbel.

Jag tänker på att det snart är mitten av oktober. Och att det är superläskigt. Jag tänker på min långa promenad på Djurgården, i höstens färger, utan vantar. Att jag borde haft vantar. Hur Norah Jones och Amy Winehouse satte tonen genom lurarna, så otroligt passande. Hur jag gick förbi en våffelstuga och önskade att jag inte haft löpartajts och trassligt hår.

Jag funderar på om jag ska se klart den där Oscars-filmen istället. Det är väl okej?

Jag grubblar över hur jag ska skilja på mina ”jag vill” ”jag borde” och ”jag måste”. När ska jag med bestämdhet veta?

IMG_2523 IMG_2524 IMG_2526

Kommentera

