Två år sedan på dagen

Det är två år sedan på dagen denna sida skapades. Innan dess fanns jag någon annanstans. Då. För två år sedan bodde jag tillfälligt hos Oscar och Linnea på Lidingö. Mitt journalistiska liv skulle precis till att börja. Jag hade ingen aning om någonting utom att det på något vis skulle gå. Idag vet jag desto mer. Fortfarande inte hur. Jag vet bara att det ska gå.

Och jag använder den här sidan till mycket. Mycket för min egen skull. Och en och annan gång helt för någon annan. Ibland finns det tid till att sväva ut om onödigheter. En och annan gång försöker jag nå ut med något vettigt. Ibland finns det inte tid till någonting av det.

Egentligen hade jag inte tänkt skriva någonting ikväll. Jag har liksom inte tid. Jag läser en bok av en författare som är högst aktuell och som kommer till Nyhetsmorgon på torsdag. Jag har alltså inte tid. Men något gjorde mig uppmärksam på att det idag är två år sedan Linnea hjälpte mig designa en wordpress-sida för första gången. Och det fick mig att kastas tillbaka till Klippan-soffan i Bodal med en mocca-masterkaffe i en retromugg. Och en konstigt härlig känsla i magen. Det var allt fint. Och tänk att jag läser en bok av en författare som är högst aktuell och som kommer till Nyhetsmorgon på torsdag. Det hade jag ju ingen aning om då.

Kommentera

