Mammahelg!

Det var ju själva fän att inte tåget ställdes in just idag. Tåget som aldrig går som det ska annars. Jag ville liksom att mamma skulle stanna lite längre.

I en halv fredag, en hel lördag och tre kvarts söndag fick jag ha mamma hos mig. Medan pappa var i Norge och lillebror i Italien så var det vi i Stockholm. Mamma och jag.

Och något hände. Jag vet inte om det var för att jag känner mig så hel och trygg och boostad när hon är här. Eller att hon faktiskt har ett ”dåligt” inflytande på mig när det gäller att lätta på plånboken. Och äta godsaker. Vår shoppingrunda var galen! Jag shoppade –  med gott samvete inte bara ett par skor, utan två. Jag handlade snygg-byxor och skitsnygg-kappa. Jag hade kunnat gå hem med minst två påsar till om det inte vore för att affärerna stängde och armmusklerna började värka. Och sen är det just bara vi två som göttar oss i frozen yoghurt, macroner, ejes kolor och lakrits – samtidigt som vi shoppar.

Sista helgen i augusti har bjudit på fantastiskt sensommarväder och vi har njutit av varenda sekund. I fredags strosade vi på söder. Åt finburgare på Prime burgers. Gick längs med utsikten vid Stigberget och landade i soffan, lagom trötta. Vi firade shoppingen på Vapiano och med att få ordning i garderoben klockan 22.20 i lördags. Jo. Det är typ mammas roligaste lördagsnöje. Jag ljuger inte. Denna söndag promenerade vi ut på Djurgården, längs det glittrande vattnet och vidare in i Rosendals trädgård och köpte vår egen kakbuffé i trädgårdscaféet. Strålande strålande söndag.

Men sen var det ju det där med tåget.. det stod och väntade på perrongen så fint. Skit också. Det var plötsligt jättejobbigt att vinka hejdå.
Så jobbigt att jag var tvungen att gå inom Kungsträdgården på vägen hem och få lite fin musikunderhållning från Olly Murs, Guy Sebastian, grymma dansnummer med Danny Saucedo – lite ”dance like no one’s watching” och en ascool Sabina Dumba. Men ändå.

Tack världens bästa mamma för en fantastiskt mysig helg. Du och jag.

Foto 2015-08-28 18 35 18 Foto 2015-08-28 18 35 25 Foto 2015-08-28 18 35 38 Foto 2015-08-28 19 26 30 Foto 2015-08-29 19 44 50 Foto 2015-08-30 12 28 11

Kommentera

