KÄRLEK!

Han gick ned på knä. På knä. Den lilla räkan.

Lillebror har förlovat sig borta på en romantisk semester i Italien. Jag är så självupptagen och världsfrånvänd att jag inte såg det komma. Men herregud. Klart som tusan de skulle förlova sig i Italien. Med det där vinet. Den där maten. Och den där utsikten.

Han gick ned på knä. Alltså. Jag skulle vilja tro att det är jag som lärt honom allt jag kan. Men det där. Den äran ska jag icke ta ifrån honom.

Bröllop! Närnärnär?

– ja, inte nu . Men ganska snart. vi tänker ju inte vänta lika länge som mamma och pappa, svara han.

(Mamma och pappa gifte sig efter cirka 24 år som förlovade.) Låt det inte vänta så länge. Tack.

Jag är så lycklig för er skull, Oscar och Linnea. Gratulerar och ha den äran och leve kärleken och allt där emellan! Storasyster föll en tår. Eller två.
11892120_10153624825748184_8841818567663278778_n

Kommentera

