Hammar är bra.

Jag gillar ju att utnyttja dagen till fullo. Så att gå upp, ta en löptur, cykla till Hammar och mötas av tre vackra damer. En, mor med sina två fantastiska döttrar, pannkakslunch. Allt det. Innan jag ens börjat jobba. Då känner jag ”yeah”.

Kom glad i hågen till Hammar. Åh, det går ju så smidigt att cykla dit. Och så fort. Ah, lite lätt genomsvettig, för se, solen hade tittat fram. Flickorna Saga och Zara tog mig direkt med upp för trappan för att visa discorummet. Ner med rullgardinen och en knäpp på lampknappen och rummet badade i en ljusshow. Coolt.

Sedan var det ändå bäst att gå ner till köket och hjälpa mamma. Linnea hade stekt pannkakor som bjöds med nutella och banan. En säker lyckoträff. Och sedan pratade vi ikapp. Som bara vi kan. Om allt. Innan det var dags att cykla till tidningen för att jobba.

Då fick jag tampas med världens motvind. Utanför CSK stod jag helt stilla. Jag möttes av en vägg som inte ville släppa igenom mig. På nytt genomsvett. Men nu av på grund av en rejäl kraftansträngning. Jäkla Hammar ändå.

 

IMG_2085 IMG_2083 IMG_2084

Kommentera

