Carola och minigolf

Jag säger att mamma tvingade med mig. Men jag var inte så svårövertalad. Inte Alexander heller.

Igår packade vi fikakorgen och filtarna och begav oss till Kronovalls slott för en konsert med Carola. Kanske hade vem som helst kunnat stå uppe på scenen och göra succé när kvällssolen går ner bakom träden och fullt av folk sitter utspridda på gräset med diverse delikatesser i fikakorgen. Stämningen på en utomhuskonsert är just fin. Och med ostar, jordgubbar och rosé kan man sitta där i gräset i närmast en evighet. Och på tal om ”Evighet”… Carola kanske inte kan bytas ut mot vem som hest. Carola är ändå Carola. Det märker vi ju. Även om vi står och gör oss lustiga över hennes predikningar. Hon sjunger oklanderligt. Och hon bjuder på sig själv. Och att få flera generationer att sjunga med. I alla låtar. Det kräver något visst. Att mina fingrar förfrös i mitten av juli är en parentes. Och slottet. Det kräver ett återbesök.

Foto 2015-07-16 23 17 37 Foto 2015-07-16 19 29 52
Foto 2015-07-16 21 11 48

Dagen före Carola var vi på en heldagsutflykt. Alexander, Mie, Filip och jag. I Alexanders tillfälliga vrålåk startade vi dagen med en frukostbuffé, vars utbud var en lätt besvikelse. Vidare mot Kiviks marknad. Den sprang vi igenom på högst fyrtiofem minuter. Det var, det gamla vanliga så att säga. Och då har jag ändå inte besökt marknaden på tre år. Men kanderade cashewnötter och mandlar i en naturfärgad pappersstrut fick följa med hem. Vidare till Åhus och Åhus beachhandboll.

Jag blir så imponerad av denna festival av internationell rang. Det är folkligt, det är sandigt och det är väldigt proffsigt. Jag minns alla somrar som vi sprang runt i ungdomens dagar och tittade på killar.. eller jag menar matcher…

Mot kvällningen blev det en uppgörelse på minigolfbanan i Yngsjö. Jag kom inte sist. Mer behöver vi inte kommentera. Grillning hemma hos Alexanders mormor och morfar fick avsluta kvällen. Så mysigt och så trevligt.


Foto 2015-07-15 15 24 27

Foto 2015-07-15 18 55 37

Nu, är det en jobbhelg som väntar.

 

 

Kommentera

