Läs en bok om kärlek

Jag har läst en bok. En bok som får en att drömma drömmar om natten, som får en att kastas mellan hopp och förtvivlan i takt med att en vänder blad. En bok som tycks overklig. Men samtidigt så verklig. Som får en att fnysa åt den där kärleken. Men samtidigt hoppas. Den kära leken som vi alla vill leka. Men är osäkra på om vi kan? eller får vara med?

Panikbra, var ett uttryck jag använde någonstans efter sida 284. Panik, i att det bubblar över. Panik i att livet är orättvist. Panik som i ”LÅT DEM FÅ VARANDRA”.

Det är ingen världsomvändande bok. Men det är en panikbra bok om kärlek. Och om vår tid. Och om våra föräldrars tid. Hur synen på äktenskap har förändrats sedan min farmor gifte sig.

Jojo Moyes har länge legat stadigt på topplistorna med sina böcker. Det hade ju annars varit roligt om jag gjort en egen liten romanupptäckt här. Men det är många med mig som fått känna något, av denna, som de säger i magasinen…  bladvändare.

Foto 2015-07-14 11 39 09

 

 

One thought on “Läs en bok om kärlek

Kommentera

