Sommar i city

Vaknade 06.00 i morse och redigerade Bromölla-sidorna i Kristianstadsbladet i sömnen. Hur mycket jag än försökte, så snurrade bara kortkommandon och avstavningar i huvudet. Igår gjorde jag min första redigerings-dag i skarpt läge, och det var 10 timmar av totalt fokus.

Det har varit en fullmatad, men spännande helg. Reporter-Elin fick täcka av både Sommar i city, och tändkulemotorer (alltid lär man sig något nytt). Då Kristianstad bjuder upp till något som av en rest från Kristianstadsdagarnas forna dagar, mötte jag upp mina vänner efter jobbet. En helg som denna lyckas man få tag på en träbänk på en uteservering, en melodifestivalartist på Stora torg och en langos. Kanske är langosen den största behållningen. ”Skåningen” är jag löjligt förtjust i.


Foto 2015-07-03 23 40 47 Foto 2015-07-05 00 16 41 Foto 2015-07-05 00 16 50 Foto 2015-07-05 00 16 52 Foto 2015-07-05 02 14 13En suddig lördag. Tydligen.

Kommentera

