Standard

Jag har blivit en lunch-människa. En lunchare. En som bokar in luncher. Varje dag. Typ. Det nyöppnade Le croissant har pinsamt nog besökts fyra gånger redan. Jag har i princip bara ett par rätter kvar att smaka från menyn.

Det blir väl så när kvällarna spenderas på redaktionen. Lunchen har blivit mitt nya kvällshäng.

Och morgnarna. Morgnarna är mina. Jag sover sådär lagom länge. Inte för lite, inte för mycket. Äter en lång frukost. Ofta är pappa hemma som sällskap. Massor av kaffe, massor av jordgubbar, färska blåbär. Ofta en smoothie som pappa slängt ihop. Ofta en löptur, eller en lång promenad efter det. Gärna med gårdagens sommarpratare i öronen. David Batras från i söndags. Lyssna på det! Bara gör det.

Igår mötte jag upp Frida, Johan och lilla Valle, för en tur på stan. Och jag blir lika fascinerad varje gång jag möter den lilla stjärnan. Nu springer han runt i stans galleria som om han ägde världen. Och det gör han ju. Typ. Efter sommaren börjar han förskolan och jag, fick intresserat ta del av vilken typ av regnplagg som är bäst för denna aktivitet. Det är tur man har vänner som har små knoddar. Jag kommer vara expert den dagen det är dags. Galonsbyxor eller ej? jag vet!

Nu ska jag ge mig ut på en löptur och lyssna på utrikeskorrespondeten Therese Christianssons sommarprat från igår. Sedan ska jag möta upp Linnea för en lunch. En ganska härlig, numera, standarddag helt enkelt. Eller inte alls. För kvällen ska inte spenderas på redaktionen.

Foto 2015-06-22 14 11 25

 

Kommentera

